WYCIECZKA KLASY 2 TE2

W dniach 6. – 7. grudnia 2017 klasa 2 TE2 wraz z wychowawczynią Panią Małgorzatą Wachowiak i Panią Małgorzatą Malak uczestniczyła w wycieczce do Wrocławia. Po przyjeździe do stolicy Dolnego Śląska zostawiliśmy bagaże w Hostelu Absynt i udaliśmy się na 3‑godzinny spacer po Wrocławiu. Spotkaliśmy się z Panią Przewodnik w Rynku przed Piwnicą Świdnicką, do której przywożono piwo ważone z naszej Świdnicy. W czasie spaceru podziwialiśmy Bazylikę Św. Elżbiety, Pomnik Zwierząt Rzeźnych ze spiżu, Stare Jatki Miejskie, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, ogrody barokowe, Ostrów Tumski, Katedrę Św. Jana Chrzciciela. Podczas przechadzki po mieście cały czas towarzyszyły nam wrocławskie krasnale. Po rozstaniu z przewodnikiem spotkaliśmy moc atrakcji i niespodzianek na Jarmarku Bożonarodzeniowym. Kiedy było już późne popołudnie, udaliśmy się do hotelu, przygotować się na wyjście do opery.

W Operze Wrocławskiej obejrzeliśmy arcydzieło Piotra Czajkowskiego „Eugeniusz Oniegin”, oparte na poemacie Aleksandra Puszkina. Podczas przedstawienia przeżywaliśmy wielkie emocje bohaterów, motyw niespełnionej miłości, tragiczny pojedynek w tle. W czasie powrotu do hostelu, przy ul. Św. Antoniego, podziwialiśmy Wrocław nocą i Galerię Neonów przy ul. Ruskiej 46, czyli najbardziej rozświetlone podwórko we Wrocławiu, oświetlone przez 22 neony – ocalone szyldy z Wrocławia i Dolnego Śląska, które w tym miejscu odzyskały swoje drugie życie. Na dobranoc  obejrzeliśmy jeszcze na ścianie Kamienicy Pod Złotym Słońcem duchy postaci z „Pana Tadeusza”.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zwiedzania Uniwersytetu Wrocławskiego: Auli Leopoldyna, Oratorium Marianum, Wieży Matematycznej i wystawy przedstawiającej historię wrocławskich studentów. Po Schodach Cesarskich weszliśmy na taras widokowy, gdzie przy pięknej pogodzie mieliśmy możliwość podziwiania panoramy miasta.

Następnym punktem naszej wycieczki była Galeria Wroclavia - lifestylowe centrum handlowe mieszczące się w samym sercu Wrocławia, której wyróżnikiem jest niezwykle staranna obsługa, firmowana 4‑gwiazdkowym znakiem jakości oraz nowoczesna architektura: przeszklone wejścia i dachy, iluminowane, trójwymiarowe elewacje, naturalne formy i materiały oraz zieleń, m.in. w formie całorocznego ogrodu i zielonych ścian.

Aby pokonać „bariery lekturowe”, wróciliśmy do Kamienicy Pod Złotym Słońcem, gdzie mieści się Muzeum Pana Tadeusza. Podczas lekcji muzealnej „Zapraszamy do Soplicowa” oglądaliśmy ekspozycję multimedialną, doświadczyliśmy wirtualnej podróży w przestrzeni, mappingu, awatara, zobaczyliśmy prezentowany tam rękopis „Pana Tadeusza”.

Ostatnim elementem naszej eskapady było „Skacz i baw się dobrze” w GOjump Wrocław. Park dostarczył nam radość z beztroskiego skakania na trampolinach. Pod okiem instruktora rozbudzaliśmy kreatywność sportową i zużyliśmy całą „niespożytą energię”, więc z trudem wróciliśmy późnym wieczorem do Świdnicy.