ZWIEDZANIE ŚWIDNICY

Dnia 12. maja 2006 klasa I TE2 w ramach przygotowania do tradycyjnego Konkursu Wiedzy o Świdnicy wybrała się na wycieczkę po naszym mieście. Na 3 godzinie lekcyjnej wraz z wychowawczynią Moniką Czuwarą zwiedziliśmy zabytki świdnickie. Na początku swojej wycieczki odwiedziliśmy Muzeum Dawnego Kupiectwa, gdzie zapoznaliśmy się z dawnymi metodami handlowymi. Następnie zwiedziliśmy Rynek bacznie obserwując wszystkie kamienice i fontanny.  Po krótkiej przerwie udaliśmy się do Katedry Świdnickiej, gdzie umówiliśmy się na dalsze zwiedzanie kościoła od wewnątrz.

Kolejna część wycieczki odbyła się 19. maja. Wraz z nasza wychowawczynią Monika Czuwarą udaliśmy się do Katedry Świdnickiej, aby poznać bliżej jej historię oraz piękne wnętrze kościoła. Oprowadziła i opowiedziała nam o tym tamtejsza przewodniczka, która, jak się okazało, jest absolwentką naszej szkoły. Klasa złożyła się finansowo i skromnie podziękowała Pani przewodniczce.

Następnie udaliśmy się do Kościoła Pokoju. Część klasy nie chciała w ogóle wchodzić, gdy dowiedziała się, że zwiedzanie kościoła kosztuje 3 złote. Jednak większa część zgranej klasy zapłaciła za bilet pomagając zarazem w konserwacji zabytku. Wnętrze było bardzo okazałe - czuć było w niej historię. Z głośnika słyszeliśmy głos przewodnika opowiadającego historię kościoła oraz mówiącego o poszczególnych częściach kościoła.

Z wycieczki pozostały wspaniałe wspomnienia oraz pamiątkowe zdjęcia.